close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לרכישה ותחזוקה נכונה של אח עצים

מערכת שורשיד אב, תשעה30/07/2015

איך תבחרו, נכון, אח עצים לבית

תגיות:
ההחלטה לרכוש אח עצים יכולה להתגלות כהחלטה נבונה מאוד, בייחוד אם אתם מתגוררים באזורים הקרים יותר בארץ. בעזרת אח המופעל עם עצים אתם יכולים ליהנות מחום טבעי ואיכותי וליהנות משהיה נעימה בבית גם ללא בגדים ארוכים או שמיכות עבות. כמובן, כיום ניתן למצוא מגוון רחב של תנורי עצים שונים ולפני שאתם רוכשים אח עצים לבית שלכם, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לבצע רכישה נכונה וכן לתפעל את התנור באופן נכון:
  • כדאי לתכנן היטב את הרכישה של אח עצים. העלות של התנור עצמו יכולה לעמוד על כמה אלפי שקלים ולכן חשוב לבחור בתנור אשר ישמש אתכם לתקופה ארוכה מאוד ולא תנור שתצטרכו להחליף בכל כמה שנים מחדש.
  • קחו בחשבון את עלויות האחזקה ועלויות העצים שתצטרכו לרכוש בכדי להשתמש בתנור לאורך כל החורף. אם יש לכם אפשרות התחילו לאסוף עצים כבר בקיץ וכך תוכלו לחסוך בעלויות בצורה משמעותית מאוד. (חשוב לציין כי למרות עלויות העצים, מדובר באופציה הזולה ביותר לחימום, לעומת חשמל, נפט וכדומה).
  • בדקו כי האח שאתם רוכשים מגיע עם זכוכית מחוסמת ועם אישור ממכון התקנים. אל תתפשרו על נושא זה הקשור לבטיחות ויכול להיות קריטי מאוד לאיכות השימוש שלכם בתנור.
  • השוו בין סוגים שונים של אחים. תוכלו למצוא אח פשוט המיועד רק לחימום הבית ולעומתו אח משוכלל ומפואר הכולל תנור אפיה, עיצובים מיוחדים ועוד.
  • כדאי לרכוש חומר הצתה מיוחד אשר יאפשר לכם להדליק את התנור בצורה פשוטה ומהירה ולא להתעסק עם ההבערה שלו במשך זמן רב מידי.
  • כדאי לרכוש כלי מיוחד אשר יסייע לכם בניקוי האפר אשר נוצר כתוצאה משריפת העצים. ניתן למצוא כלים ידניים פשוטים כמו כפות איסוף גדולות אשר עלותן נמוכה מאוד וניתן למצוא מכשירים יקרים יותר כמו מיכל מיוחד המיועד לשואב האבק ומאפשר לשאוב את כל האפשר מבלי לפגוע בשואב עצמו.

בנוסף, לפני שאתם רוכשים אח עצים בדקו את המקום בו תרצו להתקין אותו, ואת עבודות ההכנה אותן תצטרכו לבצע בכדי להתקין את התנור. למשל, כדאי לחפות את הקיר הצמוד לתנור באבן או חומר מיוחד אשר יגן על הקיר מפני החום העז אליו הוא יהיה חשוף לאורך כל החורף. הכנה זו, לפני הרכישה, תאפשר לכם להתאים את התנור לבית שלכם בצורה טובה יותר ולבצע רכישה נכונה בהתאמה מלאה לבית שלכם ולחלל כולו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה